17 September 2009

Konvoi Buka Puasa Satria GTi Club Cawangan Pantai Timur

Cerita agak lama ni, Ahad lepas punya aktiviti. Saja je la nak bercerita. Memang seronok la, dapat berkonvoi ke negeri Terengganu. Memang la dekat je Kuantan dengan Kemaman, tapi feeling berkonvoi tu lain. Dah lama tak buat keje ni, so kali ni ada peluang cepat cepat sambar.

Berkumpul dengan kawan-kawan di stesen Petronas Balok, memang bagus la timing diaorang ni. Memang tepat pada masa, janji berkumpul jam 5.00 petang, memang sampai betul pada masanya. Dalam 5.20ptg gitu gerak dengan kekuatan 6 buah GTi dan sebuah Swift Sport adik saya, Firdaus (9W2FRD). Perjalanan mengambil masa dalam 40 minit saja untuk sampai ke destinasi di Kemaman, atas sikit dari Bandar Chukai.

Saya hari tu sebagai leader untuk konvoi (kami panggil Zero) dan Last Car Firdaus. Ramai yang puji Firdaus dengan cara dia menjadi Last Car. Informasi pun banyak so saya kat depan sentiasa dapat maklumat yang pantas tentang apa yang berlaku kat belakang.


Sebelum tu berhenti kejap di RnR Chendor untuk tunggu sorang lagi rakan GTi dari Kemaman (sebagai Tuan Rumah) pada hari tu. Kami tak tau restoran tu kat mana so kena la tunggu member sorang ni. Dia ambik alih sebagai Zero untuk sampai ke kedai tu.


Restoran tu memang besar, parking pun agak luas. Tapi sebab ramai sangat orang datang, abis melimpah. Siap double park lagi. Kereta kami terperangkap la kejap, mujur jugak datang awal, dapat parking cun sebelah menyebelahi antara satu dengan yang lain.


Makanan dia? Peh, memang sedap la. Berbaloi la kiranya belanja dalam RM20.00 untuk sorang dewasa. Itupun banyak berlebih, menu dia boleh tahan untuk hari tu. Thanks to Tuan Rumah, Jai atas menu istimewa yang kamu pesan. Tomyam dia berasap gak la... tapi sedap wooo...

 


Cuma, tak best sikit Firdaus dengan sepupu kami, Marwan (9W2WFA) dan seorang lagi rakan yang kebetulan ada di Kemaman, Rusdi (9W2RRB) tak dapat join kami sekali sebab dah penuh sangat dah meja kami tu. Memula depa dok kat meja lain, tapi alih-alih gi ke restoran seberang sebab tak dapat nak join sama. Sebenarnya, boleh sangat share lauk yang berlebih tu.....


Lepas makan, ada pulak surprise, kek harijadi saya la! 12hb 09 tarikh lahir saya, so rupanya isteri saya Zana (9W2RZS) ada buat satu rancangan nak buat kejutan kek coklat. Memang sedap gile kek tu, hehehe... Tima kasih laa, tak sangka langsung sebenornya.

Sebelum balik, kami singgah kejap kat waterfront (tak sure nama dia apa) untuk borak-borak sambil biar anak anak main kat taman permainan tepi tu. Ada gak la bincang nak buat apa lepas ni, kebanyakannya suggest lepas raya la.


Kami gerak balik kalau tak silap dalam 9pm lebih la (kantoi Terawih!!) ke destinasi masing-masing. Memang puas hati, dan syukur kepada Allah, semuanya berjalan dengan lancar dan selamat. Lain kali buat lagi!!!

Cerita dan gambar dari Firdaus kat blog Ham Kerayong/Bera tentang aktiviti ini pun ada. KLIK SINI

5 comments:

Firdaus Kerayong CW said...

aiyoo where my car pictures? hehehe

Maza said...

Ha'ah laaa.. hehehe.. ada rasanya, tapi gambor hampir sama cam pada blog anda

mazru said...

bestt yak..

arijadi aok?????

laaaaaaaaaaaaa....empph,selamat ari jadi la weh,muge panjang umur murah rezki..amin.tu je la yg dapat koi bg sebagai adiah..

Anonymous said...

Gone kan puloook.... ari jadi kawan sokmo la orang tak ingat... ye laah... nak buat goneee....

marwan said...

memang bes g konvoi aritu... la befday ngah upenye...x tau pon...selamat menyambut hari lahir y ke??? x ingat la pulok....heheheh